Kielsepoort of Olifantenbrug
Antwerpen.blogt heeft van de Kielsepoort een leuk panoramabeeld gemaakt waarin je zelf naar hartelust kan scrollen.
Op die weblog noemt Polskaya het kruispunt niet ten onrechte: "druk en troosteloos".
Maar het wordt helemaal treurig als je te weten komt hoe fan-tas-tisch het er in 1930 nog uitzag. Zie dit fantastische beeld op de GVA-site.
Wat nu mistroostig Kielsepoort heet, was toen nog de Olifantenbrug.