maandag, februari 06, 2006

Toeristen



Toen ik zondagavond terugkwam van de rommelmarkt was ik op 100 meter van mijn huis al op zo'n groep gestoten.
Een tiental mensen die hoogst geïnteresseerd naar een gerenoveerde gevel stonden te kijken en ondertussen vragen stelden over het Beerschot stadion.
Buurt in zicht dus. Een actie die "een andere kijk wil bieden op Antwerpse wijken die meestal negatief in de belangstelling komen", legt coördinator Leen De Vroey vandaag in Gazet van Antwerpen uit (artikel niet online). En blijkbaar waren de reacties van wie rondgeleid werd op het Kiel erg enthousiast.
"Betaalbaar en gezellig", heet het.
Of: "De mensen praten hier nog met elkaar."
En ook nog: "Ideaal gelegen, er is openbaar vervoer en direct aan de autosnelweg."

Wat ik allemaal niet kan tegenspreken. Op een half uurtje ben ik op mijn werk in Brussel. Dus kom laat die huizenprijzen maar stijgen. Leuk idee om potentieel miljonair te zijn, ook al dénken we er niet aan om te verkopen.

Geen opmerkingen: