dinsdag, mei 08, 2007

groenten


Het had ook een leuk Italiaans eethuisje kunnen worden.
Of een underground platenwinkel.
Of een café met terrasje.

Maar het werd een nieuwe groentenwinkel/kruidenier daar op de hoek van de De Bosschaertstraat en de Berendrechtstraat.
Ja dat misten we in de wijk nog echt: een plek waar je appelsienen kan kopen …

Ps: Word ik na twee jaar bloggen over het Kiel nu cynischer, of is dat enkel mijn eigen indruk

UPDATE: maar ondanks het cynisme woensdagavond -kort voor 21 uur- toch nog heel content om in de nieuwe kruidenier terecht te kunnen voor wat eieren. Dat was het enige ingrediënt dat ik miste voor mijn plotse inspiratie voor broodpudding. "Hoeveel eieren moet u hebben mijnheer? Twintig? Tien? …" Gelukkig mocht zes ook …

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ken het gevoel ook na (meer dan) 40 jaar kiel.
Langs de andere kant: beter de 99ste veggiewinkel dan een leegstaand "krot".

Veel mensen gaan op zaterdag naar de "vreemdelingenmarkt" aan de KNS. Misschien kan het kiel wat bekendheid krijgen omdat wij hier zo een permanente markt hebben.

Anoniem zei

pfff zwijg me ervan.
2 gezinnen hier in de Beerschotstraat die het plan hadden opgevat om deze zomer een speelstraat te organiseren, hebben nog voor de stad een beslissing genomen heeft afgezien van hun plannen.
blijkbaar is er iemand in de straat bij een van de initiatiefnemers gaan 'dreigen' met een advocaat.
ik weet niet hoe je die klacht in godsnaam (m/v) gaat hardmaken, maar blijkbaar werkt intimidatie soms nog.
zucht.

jan zei

beter een appelsien dicht bij huis dan een leegstaand krot...

Anoniem zei

en beter een kruidenier dan een zoveelste telefoonwinkel

Anoniem zei

Maar waarom dan geen kruidenier met wat 'speciale' dingen: feta, broden, noten... een beetje zoals die morocco nuts in borgerhout, ipv altijd die saaaaaaaie winkeltjes.
Heb hier al een paar keer hun camionnetje zien staan, en begon dus te hopen telkens er weer ergens een winkeltje leegkwam, maar tevergeefs...