zaterdag, april 04, 2009

Zucht


Marokkaanse huwelijksseizoen is weer aangebroken blijkbaar.
Vrrrrrrrrroooeeeeeemmmmmmmm!!!!!!!!!!!!!!!!
Tuuuuuuuut Tuuuuuuuuuuuuuuuut tuuuuut!!!!!!!
Iiiiiiiiiiiiiii!!!!!

Kruispunt van de Bosschaertstraat en Marathonstraat dik kwartier zo goed als afgesloten.
Oude bmw's en golfjes uiteraard.
Maar ook paar moto's, een quad, veel gierende banden en van die stadiontoeters.
(ik hoop altijd dat er een keer één ongelooflijk op zijn gezicht gaat bij zo'n wheelie, maar helaas heeft het nog niet mogen zijn)

Daar achter een hoop gefrustreerde en -soms- bange andere weggebruikers.
Want leuk is het niet meteen om zo ongevraagd vast komen te ziten tussen een bende onnozelaars.

Tuurlijk moet wat lawaai maken kunnen.
Maar of je daarom een halve wijk moet blokkeren is maar de vraag …

11 opmerkingen:

Victoria zei

Als ge niks te betekenen hebt, moet ge u toch op een of andere manier belangrijk kunnen voelen, niet? En wat is dan beter om die stomme Belgen wat te kunnen ambeteren en hopen dat er iemand iets van zegt!! Dan ben je gewoon het slachtoffer van... racisme natuurlijk!

hilts zei

haha, den blogger zijn ogen zijn aan't opengaan... troost u, je bent niet alleen.
blijf toch maar positief denken, tegen beter weten in.

www.hetkielblogt.be zei

@hilts: ik blijf hier met veel plezier wonen …
(grote tuin voor weinig geld, vlakbij snelweg en A12, alle winkels die je nodig hebt bij de hand, zelfs op zondag, op 5 minuten ben je met de fiets op het zuid, etc etc)
… maar dat wil niet zeggen dat ik geloof dat het hier het aards paradijs is.

Er is heel wat waar ik me aan erger en dat heb ik hier ook altijd al geschreven. Als je even in archief kijkt, zal je zien dat ik ook vorig jaar al een geërgerd stuk over die trouwstoeten heb gepost.

Jef zei

Je kan je hier -indien gewenst- de hele dag ergeren. Maar dat kan je op het Zuid ook.

Anoniem zei

Zulke zaken zijn natuurlijk een prachtige reclame voor "onze" TIR-shopping en Abdijstraat,
Heel aanmoedigend ook voor de mensen die hier eens komen rondkijken naar de nieuwe woningen die ze hier aan het zetten zijn. Kortom echt het uithangbord voor een toffe buurt.

Victoria zei

@ anoniem: wat moeten we hier dan schrijven? wat je hier leest, zijn toch geen leugens zeker? het zijn gewoon 'kleine ergernissen' (niets meer, maar daarom ook niets minder)
Het is hier idd super gelegen en je kan hier nog betaalbare woningen kopen vlakbij de stad, maar ik had - voor ik hier een huis kocht - ook graag eens wat andere meningen (zoals bv de stukjes hier) gehoord!
Ik woon hier graag, maar daarom moet ik toch mijn ogen niet sluiten voor de minder leuke kanten (lees: A-sociaal gedrag)?

Anoniem zei

Victoria, het was dan ook beamend bedoeld en absoluut niet als kritiek op de mening(en) die via deze blog verkondigd worden.

Ik woon hier meer dan 40 jaar en heb "mijn Kiel" danig zien veranderen. De achteruitgang van de Abdijstraat, de overvloed (sorry maar dat is het) aan migranten, enz. Wat betreft de modernisering van de buurt mogen we niet klagen, de overheid heeft hier al veel geïnvesteerd. Alleen wonen hier veel mensen die dit weinig naar waarde weten te schatten.
Al eens gezien hoe veel van dat nieuwe straatmeubilair er inmiddels uitziet?
Er wordt door de stad Antwerpen veel gedaan voor buurten zoals de onze, maar men zou er ook voor moeten zorgen dat deze investeringen wat beter "bewaakt" worden.
Voila weeral genoeg geklaagd, buiten schijnt de zon.

Jef zei

by the way, ik zag hier onlangs een trendy BV rondfietsen op zo'n bakfiets zoals je die hoofdzakelijk op het Zuid aantreft, en hij noteerde druk de nummers van te koop staande huizen.

www.hetkielblogt.be zei

@Jef: komaan, wie?

Victoria zei

@ anoniem: Ja, toen ik je bijdrage later opnieuw las, had ik door dat je het op de stoeten zelf had!! Sorry, ik was een beetje te snel...

Anoniem zei

Die mensen hebben gewoon plezier, ze hebben wat te vieren, ik denk niet dat hun doel is om Belgen of wie dan ook te ergeren, dat de Belgen zich ergeren heeft te maken dat ze zelf niet zo uitbundig hun vreugde kunnen delen, en bij een marokkaans trouwfeest of stoet hoort nu eenmaal lawaai bij, mssn moeten ze wel aan hun buren denken maar ja denken jullie aan hen? Als dat zo is dan lieten julie hen dat uurtje hun plezier hebben.
wat mij ergert is dat mensen in alles negatief zien, terwijl het positieve altijd aanwezig is. doet het zo'n zeer dat men 5 min wacht of getoeter hoort. er zijn zeker veel dingen die de Belgen doen waarmee de marokkanen niet blij mee zijn.. ja dan hoor ik jullie zeggen als het hun niet zint dat moeten ze terug keren naar hun land, spijtig genoeg mensen dit is voor velen hun land ze zijn hier geboren en opgegroeit en hebben hier aan hun toekomst gewerkt.
een goeie samenleving is noodzakelijk, men moet vredelievend zijn en elkaar wat gunnen en dit is zowel voor de marokkanen als de Belgen ..

peace..