zaterdag, november 20, 2010

Lichtpuntje



Toegegeven, we bezondigen ons er zelf ook geregeld aan:
klagen dat er op het Kiel veel goede winkels verdwijnen.
Is gewoon ook zo.
Maar af en toe vind je een lichtpuntje.
Heel letterlijk zelfs.
Al mijn vrienden benijden me deze fantastische lichtjesslinger (zie foto boven).
Enkel nog te koop dankzij een electrozaak net over de grens met Hoboken.



Niet dat je aan de gevel van "Electro Caillet" (Sint-bernardsesteenweg 570-572, Hoboken) meteen zou vermoeden dat hier een parel van een winkel achter schuilgaat.
Maar binnen blijken ze werkelijk élke lamp die je je kan voorstellen beschikbaar te hebben.



Terwijl ik er stond aan te schuiven, hielpen ze een man die een reservelampje kwam zoeken voor zijn -bijna antieke- kerstboomsnoer.
Maar ik kwam voor zo'n klassiek lichtsnoer met van die grote blauw, rode, geel, groene gloeilampen zoals je vaak aan cafés ziet hangen.
Bij Caillet kreeg ik een "zelfbouwpakket" mee.
Ik kon de lengte van de draad kiezen, het aantal socketten, etc …
En hoewel ik een absolute kluns ben qua doe-het-zelf, bleek het poepsimpel om in elkaar te zetten (zo'n socket 'prikt' zichzelf gewoon in de elektriciteitsdraad blijkt).
Ook dankzij de goede uitleg van de electrozaak.

Vrienden die avond op herfstig tuinfeest stikjaloers:
"Ik zoek al jaren naar zo'n snoer. Maar was totaal onvindbaar. Ik dacht dat ze dat niet meer mochten maken, zo'n lichtsnoeren. Waar heb je dát nog gehaald???"
Moraal van het verhaal: soms is een beetje ouderwetse middenstand ook een absolute zegen!

Ps: zoals u ziet (foto boven) bleek het snoer ook perfect waterdicht … wel niet spotgoedkoop: ik betaalde zo'n 75 euro voor 17 meter snoer en 20 lampjes

Geen opmerkingen: