zondag, september 18, 2005

den Dolf


Conversatie opgevangen vanmorgen in de lange, lange rij bij de bakker.
Tussen oudere man en oudere vrouw.
"Ze zouwen den Dolf is moeten terughalen. Tzou rap gedoan zen. Allemaal de vlieger op."
"Het gaat zoe snel bergaf madam. Die gasten die nu nog up school zitten. Ik em daor compassie mee. Waarvoor zitten die nog te studeren? Alles komt binnenkort toch allemaal van China. Alleen verkopen. Da goan wij nog meugen doen."

Gelukkig smaakten de koffiekoeken achteraf niét zo zuur.
(ik kreeg er zelfs een gratis boule de berlin bij omwille van een actie van Virgin)
Misschien hadden we over die oude man gewoon ook wat poedersuiker moeten strooien.
Vooral omdat de aanleiding voor het gekanker zo onnozel was:
aan de overkant van de bakker stonden de politie en Depannage 2000 klaar om de auto van een Marokkaan weg te slepen. Die had zich voor een garagepoort geparkeerd.
Dat mag niet.
Volledig akkoord.
Maar of we daarom nu om de terugkeer van den Dolf moeten roepen?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Reageren! als je zoiets hoort. Ook al vallen je argumenten in dovemansoren.

(TBD)

www.hetkielblogt.be zei

Je hebt gelijk.
Dat denk ik ook altijd achteraf: ik had iets moeten zeggen.
Maar op het moment zelf sta ik met open mond te luisteren. En verbaasd te kijken hoe geaccepteerd dat soort uitspraken geworden zijn.