donderdag, september 22, 2005

Marc Brys en zijn boerka



Drukke nieuwsdag op het Kiel.
En helaas allemaal negatief.

Het begon eigenlijk al gisterenavond.
Met het 3-0 verlies van Germinal-Beerschot op Cercle Brugge.
Daarmee bungelen we nu écht helemaal aan de staart van het klassement.

In de loop van de namiddag kwam het onvermijdelijke nieuws dat de club trainer Marc Brys ontslaagt. "Met spijt in het hart", volgens voorzitter Jos Verhaegen. Jos Daerden volgt hem op.
Nieuws dat ook bij onze Europese tegenstanders van Olympique Marseille niet onopgemerkt voorbijgaat.

En dan was er nog het nieuws (zowel in Gazet van Antwerpen als Het Laatste Nieuws) dat op het Kiel voor het eerst een vrouw een boerkaboete krijgt. Ze zou al drie keer volledig gesluierd zijn tegengehouden door de politie.
Nu vind ik ook dat boerka's vreselijke dingen zijn. En ik zou er van gruwelen als dat kledingstuk een normale verschijning wordt in ons straatbeeld. Het verbod heb ik zelfs in een discussie op café luidruchtig verdedigd. Maar nu er een boete is, vind ik het vooral een triestige zaak. Zo'n beetje zoals je je ook slecht voelt als je je kind hebt moeten straffen.

En wat voor beeld krijgen mensen die NIET op het Kiel wonen vandaag van deze wijk.
Dat we niet kunnen voetballen.
En dat het hier op Afghanistan lijkt.
Terwijl we volgende week Olympique uit die Uefa-beker knikkeren en ik hier nog nooit een sluier -laat staan een boerka- heb gezien.

Morgen beter nieuws!

Geen opmerkingen: