zaterdag, maart 11, 2006

Cultuurcafé NOVA verhuist naar bib Schijfstraat


De bibliotheek in de Schijfstraat sluit en maakt plaats voor het Cultuurcafé Nova.
Dat heeft het schepencollege vrijdag beslist, schrijven Het Laatste Nieuws en Gazet van Antwerpen (geen van beide artikels online).
Goed nieuws om verschillende redenen.
Het cultuurcafé -dat moest verhuizen uit zijn huidig lokaal aan de Sint-Bernardsesteenweg- kan zijn werking verder zetten. Belangrijk want Nova is de enige die een beetje cultuur naar de wijk brengt.
Maar ook het verdwijnen van de bib is goed nieuws. Nu waren er twee mini-bibjes op het Kiel: die in de Schijfstraat en één aan Kielpark. De collectie van de Schijfstraat verhuist nu voor een groot deel naar die van het Kielpark. Zo krijg je één deftige(re) bibliotheek in de wijk.

En het allerbelangrijkste nieuws hou ik voor laatst. Ik heb me laten influisteren dat het nieuwe Nova cultuurcafé ook een swingend terras krijgt in de zomer. Iets waar ik sinds mijn verhuis naar het Kiel elke dag voor bid.

Geen opmerkingen: