Posts tonen met het label kids. Alle posts tonen
Posts tonen met het label kids. Alle posts tonen

zondag, oktober 31, 2010

Halloween



Voor het eerst in de 5 jaar dat we hier wonen, hebben we Halloween-zangers over de vloer gekregen.
Nu ja: zangers.

De allerstrafste was de jongen -ik schat hem 12 jaar- die een half uurtje geleden aanbelde:
"Mijnheer, Halloween! Twee euro alstublieft!"
"Ga je een liedje zingen?"
"Euh (kijkt alsof ik heb gezegd dat de maan vannacht fluogroen is) … nee!"
"Dan moet je toch iets griezelig doen."
"(nu een beetje vertwijfeld) Kan ik niet …"
"Sorry, niets dan"

De hoofdprijs ging naar de groep van vijf die toch de moeite had genomen om een Scream-masker op te zetten, en die de eerste strofe van Halloween van M-Kids van buiten kenden.
Getrakteerd op mandarijntjes en zakjes drop.

Opvallend: Halloween scoort vooral goed bij kindjes van Marokkaanse en Turkse origine.
Het waren allemaal allochtone "trick or treat'ers".
Hopen dat ze zich volgend jaar wat leuker verkleden.
En dat stuur ik mijn dochter ook als spook de straat op.
Want laat dat duidelijk zijn -ik heb vorig jaar de originele versie in New York gezien- het is een FAN-TAS-TISCH feest.

dinsdag, april 13, 2010

stoepfeestje



Ingrediënten voor een stoepfeestje:
één stoep op het Kiel, één doos krijt.
Letterlijk binnen de 5 minuten stond een groot deel van het klasje van het jongste redactielid van hetkielblogt.be voor de deur te spelen.

"Zo zou elke straat in 't Stad er moeten uitzien", zei een vriendin die de foto's op Facebook zag.
En toen was ik weer heel content over 't Kiel.