zondag, oktober 31, 2010

Halloween



Voor het eerst in de 5 jaar dat we hier wonen, hebben we Halloween-zangers over de vloer gekregen.
Nu ja: zangers.

De allerstrafste was de jongen -ik schat hem 12 jaar- die een half uurtje geleden aanbelde:
"Mijnheer, Halloween! Twee euro alstublieft!"
"Ga je een liedje zingen?"
"Euh (kijkt alsof ik heb gezegd dat de maan vannacht fluogroen is) … nee!"
"Dan moet je toch iets griezelig doen."
"(nu een beetje vertwijfeld) Kan ik niet …"
"Sorry, niets dan"

De hoofdprijs ging naar de groep van vijf die toch de moeite had genomen om een Scream-masker op te zetten, en die de eerste strofe van Halloween van M-Kids van buiten kenden.
Getrakteerd op mandarijntjes en zakjes drop.

Opvallend: Halloween scoort vooral goed bij kindjes van Marokkaanse en Turkse origine.
Het waren allemaal allochtone "trick or treat'ers".
Hopen dat ze zich volgend jaar wat leuker verkleden.
En dat stuur ik mijn dochter ook als spook de straat op.
Want laat dat duidelijk zijn -ik heb vorig jaar de originele versie in New York gezien- het is een FAN-TAS-TISCH feest.

Geen opmerkingen: