dinsdag, januari 10, 2006

krant


Twee dagen zit ze op de kleuterschool en morgen staat ze al in de krant.
(ze zijn de duizenden exemplaren waarschijnlijk nú al aan het drukken)
Mijn dochter!
(vaderlijke fierheid hier invoegen)

Ze kreeg vandaag namelijk privéles van juffrouw Anouk.
Of toch zo goed als.
Toen mijn vrouw ons dochtertje naar school bracht, was ons ukje het enige kindje in de klas
Iets later kwamen er nog twee kleutertjes bij.
Maar Achmed, Busu Nur, Azra, en nog meer dan 10 andere moslimkindjes waren thuisgebleven.
Voor het offerfeest.
En da's -terecht- nieuws voor de krant.
Want ook andere Antwerpse scholen bleven vandaag zo goed als leeg, en pleiten ervoor om maar meteen álle leerlingen vrij te geven op offerfeest-dag.

Dat laatste lijkt trouwens me een goed idee.
Kunnen we met het gezin meteen ons eigen schaap bestellen en lekker meedoen met de feestelijkheden.
(er zijn toch ook moslims die een kerstboom zetten, dus waarom niet)
Lam vind ik heerlijk, maar is dat lekker: schaap?
En wil iemand me tegen volgend jaar even uitleggen hoe dat slachten juist moet?
Ik wist wel dat de kleuterschool een hele stap zou zijn, maar nooit gedacht dat er zoveel bij kwam kijken.

Geen opmerkingen: