vrijdag, juli 29, 2005

Hoogdag met koeken



Al sinds onze verhuis keken we ernaar uit, en vandaag was het zover.
Bakker Gosse is terug uit vakantie.

Wie?
Gosse werd enkele maanden geleden door burgemeester Patrick Janssens "mijn favoriete winkel" genoemd in de reeks "Mijn Antwerpen" op de regiopagina's van Het Laatste Nieuws. Janssens omschreef het zo:
"Favoriete winkel? Dat hangt af van wat ik wil kopen natuurlijk. Wat ik wel een probleem vind, is dat er tegenwoordig zo weinig bakkers zijn. Daarom ben ik ook verheugd dat er in de Landbouwstraat op het Kiel een nieuwe bakker is geopend, Gosse. Daar hebben ze heerlijke pistolets en van die geweldige kleine taartjes. Er staat in het weekend ook altijd een lange rij aan te schuiven."»
Bovendien is de bakker maar een goede 200 meter lopen van ons nieuwe huis.

U begrijpt: voldoende om ons te laten likkebaarden.
Deze ochtend dus meteen even gepasseerd voor "ne lange met rozijnen en een bouleke met chocola".
Ik weet niet of hij er de verkiezingen mee zal winnen, maar ik kan u met de hand op het hart bevestigen: als het over "koeken" gaat, spreekt onze burgemeester voor 100% de waarheid.

Morgen onderwerpen we die "geweldige kleine taartjes" aan een uitgebreide test.

Geen opmerkingen: