woensdag, augustus 03, 2005

burgerlijk ingenieur veegt Abdijstraat


Ik kon het vanmorgen al merken omdat ik met mijn auto nog nauwelijks in mijn straat geraakte.
Alles afgesloten.
Overal kermis- en eetrkramen.

Want vanavond start op de Abdijstraat de jaarlijkse braderij.
Volgens vrienden die het kunnen weten: de enige braderij in Antwerpen die nog massa's volk lokt.
"En veel zatte vrouwen", liet één collega weten. "LELIJKE zatte vrouwen."
Toch kan er over één ding in elk geval geen discussie zijn: de braderij van de Abdijstraat heeft niveau.
Of hoe noem je het anders dat een 19-jarige student burgerlijk ingenieur hier elke avond samen met zeven andere jongeren de straat komt proper vegen.
Dat schrijft Gazet van Antwerpen vandaag.
De reden is triest, zoals de man van het interimkantoor in het artikel uitlegd:
"Andere allochtone jongeren hebben de moed min of meer opgegeven. Ik heb hier een 19-jarige student Burgerlijk Ingenieur die maar geen vakantiejob kan vinden. 'Ik wil alles doen', zegt hij, 'als ik maar wat geld kan verdienen'. Hij is één van de acht mensen die de volgende vier nachten mee gaat poetsen in de Abdijstraat."

Ander historisch nieuws vandaag:
Voetballer Edwin Ouon loopt over van RAFC naar GBA.
Het is de eerste keer ooit dat gebeurt sinds de fusieclub.
Ook toen GBA nog gewoon Beerschot heette, gebeurde het slechts drie keer dat de aartsrivalen spelers bij elkaar wegkochten.

Op het forum van Germinal-Beerschot geven de supporters Ouon niet meteen een warm onthaal:
"
-Ze halen wel rood witte honden binnen!!!
-Idd, maar sommige hebben liever potstampers à la ouon, de roeck en consoorten.
-Ach, in de zomerperiode zitten alle dierenasiels en hondenkennels barstensvol. Wees blij dat de Jos het woord 'liefdadigheid' nog kent..."

Geen opmerkingen: