Foto al hele tijd geleden genomen, maar nu pas gezien … schitterend
zondag, december 25, 2011
woensdag, november 30, 2011
Pit-Stop en de andere allochtone supermarkten in de Abdijstraat krijgen er een mega-concurrent bij.
In januari opent "Vers Centrum Tanger" een eerste Belgische vestiging in shoppingcenter Den Tir.
Met 1.600 vierkante meter wordt het meteen de grootste winkel in het shoppingcenter.
Dat schrijven De Standaard en de Tijd vandaag.
"Vers Centrum Tanger" heeft in Nederland al twee winkels en biedt een ruim assortiment aan Marokkaanse, Turkse, Surinaamse, Aziatische en Iranese producten.
Of de winkel in de plaats komt van de bestaande supermarkt Alvo in Den Tir, maken de kranten nog niet duidelijk.
UPDATE: de vestiging komt op de plek waar vroeger de Carrefour was in Den Tir. Bij Alvo zijn ze absoluut niet blij met de beslissing: "In ons huurcontract staat dat wij als enige een supermarkt mogen uitbaten in den Tir", zegt uitbater Alain De Laet in Het Laatste Nieuws
Met 1.600 vierkante meter wordt het meteen de grootste winkel in het shoppingcenter.
Dat schrijven De Standaard en de Tijd vandaag.
"Vers Centrum Tanger" heeft in Nederland al twee winkels en biedt een ruim assortiment aan Marokkaanse, Turkse, Surinaamse, Aziatische en Iranese producten.
Of de winkel in de plaats komt van de bestaande supermarkt Alvo in Den Tir, maken de kranten nog niet duidelijk.
UPDATE: de vestiging komt op de plek waar vroeger de Carrefour was in Den Tir. Bij Alvo zijn ze absoluut niet blij met de beslissing: "In ons huurcontract staat dat wij als enige een supermarkt mogen uitbaten in den Tir", zegt uitbater Alain De Laet in Het Laatste Nieuws
woensdag, november 23, 2011
Kiel zwaait naar Google streetview
Dankzij Google streetview kan je nu ook op je computer door het Kiel wandelen. Dat leert het volgende: in de Abdijstraat wordt er vrolijk gezwaaid naar de Google camera (zie foto boven). Ook het sluikstort staat op de foto. Gezellige zetel op de hoek van de Abdijstraat en Landbouwstraat Gelukkig wordt er ook gepoetst (Abdijstraat) Ook een andere traditie op streetview vereeuwigd: foutgeparkeerde vrachtwagens Er wordt gehangen (hoek Sint-Bernardsesteenweg - Van Halmalestraat) Maar ook hard gewerkt (hoek Marathonstraat - Stadionstraat) En je zal maar net nieuwe ramen aan het steken zijn als Google langskomt (Schijfstraat) Ondanks de beloften van Google zijn sommige gezinnen wel herkenbaar. Komt ervan als je zo argwanend kijkt (Abdijstraat) De foto's werden rond Pasen genomen En op zo'n zonnige lentedag ligt het Kielpark gezellig vol Ps: als u nog leuke dingen ziet, let us knowzaterdag, oktober 22, 2011
Duif nestelt zich in de Abdijstraat
Natuurlijk zijn er bomen. Of struiken. En eventueel nestkastjes. Maar waarom zou je daarvoor kiezen als je ook de "T" van de Bart Smit in de Abdijstraat kan uitkiezen?maandag, oktober 03, 2011
Boom with a personality
Hij lijkt zo weggelopen uit een Tim Burton film. Maar mevrouw hetkielblogt.be ontdekte deze "boom met een gezicht" gewoon in het park Vogelzang, nog net zone 2020. Blijft de hamvraag: is ie nu happy or sad?zondag, september 25, 2011
Tien ooievaars op het Kiel
Het klinkt als het begin van een mop: tien ooievaars brengen een bezoek aan "den Beerschot". Een hele vlucht ooievaars is zondagavond rond 18 uur neergestreken op de lichtpalen van het Olympisch stadion op het Kiel. Tien in totaal. Nog ééntje meer en ze hadden een "matchke" kunnen spelen.dinsdag, september 13, 2011
Het Kiel week lang op Man Bijt Hond
Nog de hele week leidt Stijn -zie foto- de Man Bijt Hond kijkers rond op het Kiel. Het eerste filmpje -waarin ik onder andere de mensen van de bloemenwinkel in de Abdijstraat en de drukker herkende- is hier te zien.vrijdag, september 02, 2011
TeKiel-A
Het blijft een gratis festival, maar de affiche van TeKiel-A zag er nog nooit zo mooi uit. Raymond als headliner, maar vooral ook Flip Kowlier en het nieuwe project van David -Think of One- Bovée. Dat allemaal in het groen van het Kielpark, met kinderanimatie, een marktje, wereldkeuken, etc etc … Als u mij spot, trakteer ik op een pint :)maandag, augustus 22, 2011
Kaalslag
"Het ziet er uit alsof ze er een bom op hebben gesmeten", waarschuwde mevrouw hetkielblogt.be vanmiddag.
En zo oogt het ook op deze video.
Dit weekend gingen de bomen op de Bruynlaan tegen de vlakte.
Er was al veel langer protest tegen de kap.
Maar ook al zei de straat dat ze de bomen liever wilden houden, en ook al zei de wijk dat ze dat groen niet wilden missen, het districtsbestuur besliste anders.
Het resultaat is in elk geval erg lelijk.
Volgens het districtsbestuur waren de bomen ziek en konden ze niet meer behandeld worden.
Ps: met dank aan Jana Jordens voor het filmpje
Labels:
fauna en flora,
politiek,
straten
donderdag, augustus 18, 2011
Kebabsalon
Een mens raakt wel wat gewoon qua bizarre vitrines en opschriften in de Abdijstraat, maar deze leek even alles te kloppen:
een kapsalon én een pittazaak in één pand?
Maar ondertussen is mij uitgelegd dat een kapsalon een broodje is.
In Nederland al zo succesvol dat de NOS er zelfs een item over maakte in het journaal.
Het recept: friet bedekt met shoarma, afgetopt met Goudse kaas, even onder de grill gezet zodat de kaas smelt, met bovenop salade.
Laat ons iets weten als u bent gaan proeven.
dinsdag, augustus 02, 2011
Man bijt het Kiel
Een cameraploeg van Man Bijt Hond is deze dagen blijkbaar aan het filmen op het Kiel.
Voor wat de opvolger van "Het Dorp" moet worden, als ik het goed begrijp.
De ploeg filmde vandaag alvast in Leefschool Toverbol in de Wittestraat.
Laat ons iets weten als u hen ook over de vloer krijgt …
UPDATE: we kunnen het bericht nu wel bevestigen … Manbijthond kwam ondertussen ook mevrouw hetkielblogt.be filmen … we waarschuwen u nog wanneer ze op tv komt
Laat eens door uw woning wandelen
Jaarlijks organiseert de stad woonwandelingen om de troeven van wonen in Antwerpen -en bepaalde wijken- in de kijker te zetten. Voor de volgende wandeling op 8 oktober wordt nog gezocht naar enthousiaste bewoners uit het Kiel die hun huis die dag willen openstellen. Wie kandidaat is, kan een mailtje sturen naar fabienne.dehaese at stad.antwerpen.be
woensdag, juni 29, 2011
Stormschade aan woonblokken Kielpark
De zware storm van dinsdagnacht heeft ook op het Kiel zijn sporen nagelaten.
Zo ging een grote boom aan de woonblokken bij het Kielpark tegen de grond.
Ps: sinds het loopparcours er werd uitgetekend is het Kielpark een echte joggers-magneet geworden … paar jaar geleden was ik altijd de enige als ik er een rondje liep, vanmorgen waren we met vijf
Klassiek straatbeeld op het Kiel
Ik wist wel dat het niet goed gaat met de Grieken, maar dat ze nu ook al hun zuilen hier op het Kiel komen dumpen …
(foto genomen in de -toepasselijk genaamde- Marathonstraat)
zaterdag, juni 18, 2011
Gsm-masten op het Kiel

Sinds kort kan je op de website www.sites.ibpt.be de plaats van elke gsm-mast in ons land terugvinden.
Alleen al op het Kiel blijkt het om meer dan tien masten te gaan.
Onder andere in het Beerschot-stadion staat er een gsm-mast.
(ps: klik op de foto om het beeld te vergroten)
woensdag, juni 15, 2011
Tir is 'commerciële catastrofe'
Het shoppingcenter "Den Tir" op het Kiel wordt binnenkort verkocht met een verlies van 25 miljoen euro.
Dat schrijft de zakenkrant De Tijd vandaag.
De krant noemt het project dan ook een "commerciële catastrofe".
De Ierse investeringsgroep rond Donal O'Mahony kocht het shoppingcenter destijds voor 35 miljoen euro, maar moet het nu voor een habbekrats van 10 miljoen euro van de hand doen.
Het shoppingcenter staat al enkele maanden voor de helft leeg.
zondag, juni 05, 2011
Alweer rellen na voetbal
Zelf zaten we een weekendje in Frankrijk, maar helaas moeten lezen dat er alweer rellen waren na het voetbal.
Ook op het Kiel.
Een molotovcocktail na de wedstrijd Marokko-Algerije in de Hendriklei volgens De Morgen.
En ook vrijdag werd er met stenen gegooid aan café Change volgens persagentschap Belga.
Dat Beerschot-supporterscafé stond ook centraal bij de zware rellen tussen migrantenjongeren en hooligans vorig jaar.
En kwam ook eerder al herhaaldelijk in het nieuws voor vechtpartijen.
Er werd na de rellen zaterdag door de politie dan ook beslist om het café die avond te sluiten.
Maar je kan je stilaan ook afvragen of je een aantal Marokkaanse en Turkse vzw's niet preventief moet sluiten tijdens "risicowedstrijden"?
De stuntmannen van het Kiel
Ik had ze al eens bezig gezien in een zandbak achter de potenblokken: twee gasten die fenomenale salto's uitvoeren.
Maar nu hebben ze dus ook een naam: de "Grashoppers".
(in het artikel dat de Gazet van Antwerpen over hen schreef heten ze de grasShoppers, maar ik neem aan dat dat een vergissing is).
Eén van hen zou ondertussen zijn knie verwond hebben.
Tiens … hoe zou dat nu komen :)
Veel beterschap, hoop die gasten snel terug tegen te komen.
donderdag, mei 19, 2011
Kiel gesloten

Ik was van plan om de oranje omleidingsbordjes op het Kiel te tellen, maar ik ben gestopt bij 41.
Er is écht geen beginnen aan.
(de foto's die u hierboven ziet, zijn allemaal op het Kiel gemaakt)
En dat op niet meer dan een vierkante kilometer.
Het belangrijkste kruispunt van de wijk (VII-Olympiadelaan/A12): afgesloten.
De veel gebruikte parallelweg met de Abdijstraat (Bosschaertstraat): afgesloten.
Een groot stuk van de Jan De Voslei: afgesloten.
Jan Van Rijswijcklaan: afgesloten.
Zelfs aan de "chique" kant van 2020 wordt gewerkt: de Kruishofstraat is opgebroken, de Acacialaan afgesloten.
Het resultaat: enorme files rond de spits.
Auto's staan geregeld aan te schuiven over de volledige lengte van de Camille Huysmanslaan, en de (oude) Boomsesteenweg.
Zelf ben ik elke dag zo'n kwartier langer onderweg.
Nu ben ik écht niet de grootste zeur, maar een mens vraagt zich toch af waarom we een schepen van openbare werken hebben?
Met een béétje coördinatie had toch voorkomen kunnen worden dat al die werken op hetzelfde moment gebeuren?
zondag, mei 08, 2011
Oudste Antwerpenaar is Kielse
De oudste Antwerpenaar is "van 't Kiel".
Maria Van der Heyden mag nu dan wel in een rusthuis in de Van Schoonbekestraat wonen, ze werd geboren op het Kiel.
In 1904 (!!!) nog wel.
Dat schrijft Gazet van Antwerpen.
Ze blies deze week (symbolisch laten we hopen) 107 kaarsjes uit.
Abonneren op:
Posts (Atom)



