zaterdag, november 26, 2005

Ik voel me zo … in de eerste sneeuw


Ongelukkig:
Zo voel je je als je vrijdagavond net derdelaatste bent geëindigd op een domme quiz.
En wanneer je dan die duffe refter uitgestapt komt -iets na middernacht- blijkt alles helemaal wit gesneeuwd te zijn.
Fijn.
Glijdend met de auto door het donker van Edegem naar het Kiel.

Gelukkig:
Als je uiteindelijk veilig thuiskomt.
De sneeuw hoort kraken op het dak van je huis.
En je éigen tuin ziet liggen met een antarctica-jasje aan.
Nu lekker gaan slapen met het idee: laat het aub de hele nacht vriezen, zodat ik morgen met mijn dochter een gigantische sneeuwman kan maken.

En als het morgenvroeg gedooid heeft, zet ik gewoon dat heerlijk liedje van Jan De Wilde op, en doe ik alsof:
Kijk eens naar omhoog en kijk de lucht is grijs en zit vol vlokken
'k Wou dat dit kon blijven duren, dat het nooit meer zou stoppen
'k Voel me zo gelukkig in de eerste sneeuw
'k Voel me zo gelukkig in de eerste sneeuw

Geen opmerkingen: