zondag, november 06, 2005

Marathonflik


De Antwerpse schepenen Ludo van Campenhout en Philip Heylen lopen vandaag de New York City Marathon.
Maar ook het Kiel is vertegenwoordigd.
Frank Creten (53) -al 30 jaar politieagent op het Kiel- loopt zijn tiende marathon in New York.
Om te trainen is de man het voorbije jaar elke dag van bij hem thuis (aan de Bosuil in Deurne godbetert) naar het kantoor op het Kiel gelopen. En 's avonds weer terug. Goed voor zo'n 22 kilometer per dag.
(en ik maar stoefen over die paar ommetjes die ik hier in de wijk loop)
Op de regiopagina's van Het Laatste Nieuws roemt hij het publiek in New York:
Ze lezen je rugnummer, zoeken in hun papieren snel je naam op en roepen dan 'Frank, you can do it!' Ik kijk er al naar uit.

Ps: We staan niet meer laatst nadat onze provincieburen Lierse een 4-0 pandoering kregen van Beerschot
En mocht u zich vanavond afvragen waarom de lichten van het stadion branden?
Uit goede bron heb ik vernomen dat ze er de laatste scènes van de film Kruistocht in Spijkerbroek draaien. Ik herinnerde het me niet meer, maar het verhaal eindigt blijkbaar met een voetbalwedstrijd België-Nederland.

Geen opmerkingen: