woensdag, november 30, 2005

Verzoeting


Nee we zijn niet langer verzuurd.
Sinds deze namiddag heeft de verzoeting toegeslagen.
Dat ging zo:

Een meisje belde iets na 15 uur aan.
Mijn madame begreep haar eerst niet goed aan de parlofoon.
"Kom beneden plies. Plies kom."
Omdat wij sowieso al niet van de zuurste zijn, deed mijn vrouw open.
"Ik breng marsepein", zei het meisje in heel stuntelig Nederlands.
Maar daarmee redde ze wel meteen ons geloof in de goedheid van deze wereld.
Want dat dreigde kort na 18 oktober een deuk te krijgen.
Toen bestelde mijn vrouw voor 5 euro marsepein bij een meisje dat had aangebeld.
Maar ze kreeg geen bewijsje van de bestelling, het adres werd niet opgeschreven, en het meisje had er "wat raar" uitgezien.
Die marsepein zien we nooit, concludeerde ik al een paar dagen later.

Maar vandaag kreeg ik op mijn werk het triomfantelijke bericht van mijn vrouw: "De marsepein is er!!!"
En mens: wat smaakt die heerlijk zoet.

Geen opmerkingen: