dinsdag, december 20, 2005

Kiel overstroomt


De Antwerpse wijk het Kiel is dinsdagavond getroffen door een overstroming. Maar de waterellende was erg plaatselijk. Slechts één kelder bleek getroffen ...

Het heeft de krant uiteindelijk niét gehaald, maar het zit zo:
Als trouwe lezer herinnert u zich nog dat onze centrale verwarming hersteld moest worden.
Ik bracht mijn dochter naar warmere oorden -lees: de grootouders- terwijl mijn vrouw thuis wachtte op de hersteller.
Op een gegeven moment vroeg die haar waar hij enkele liters water uit de ketel kon weggieten.
"Neem dat roostertje in de garage maar", suggereerde mijn echtgenote.
Er van overtuigd dat het roostertje naar de riolering zou leiden.

Niet dus.
Ik heb daarnet met dweil en emmer zo'n 25 liter water uit onze kelder verwijderd.
Maar hij is ongelooflijk proper nu.

Ps: mijn vrouw eist dat ik erbij vermeld -nogmaals- dat het hier nu héél lékker WARM is in huis.

Geen opmerkingen: