zondag, juni 25, 2006

Geen plastic bekertje of rietje voor A


Mijn dochtertje vond het zo fantastisch op het BK dat ze er absoluut niet weg te branden was.
"Maar ik heb wel dorst papa!"
Dus trokken we naar de animatiezone aan de Cromwell-tank op het Kiel waar Coca Cola en Primus een standje hadden.
Een pintje voor mij en een fanta voor dochterlief.
Dat eerste kwam in een plastic bekertje, de fanta in zo'n klein rond flesje.
Zo eentje waar mijn kleuter nog niet uit kan drinken.
"Hebt u misschien een rietje voor haar?", vroeg ik aan de verkoopster.
"Nee die hebben we niet"
"Kan u dan een plastic bekertje geven zodat ik het daarin kan gieten voor haar?"
"Wij mogen geen lege plastic bekertjes geven meneer"
"Maar het is voor haar Fanta?"
"Wij mogen geen lege plastic bekertjes geven meneer"
"Eén bekertje voor een kindje"
"Mag niet"
De Fanta terugbetalen wilde ze wel.
Maar dat compenseerde het beteuterde gezicht van mijn kleuter niet.

Ik wil gerust geloven dat ze streng moeten zijn om te voorkomen dat er honderden bekertjes verdwijnen om in picnicmanden terecht te komen.
En dat Coca Cola en Haacht kapitalistische bedrijven zijn waarvoor elk plastic bekertje telt.
Maar wie op zo'n moment de regels niet naar de geest, maar naar de letter blijft toepassen is een fascistisch rotwijf.
En in het motto -"Het wordt een groot feest voor iedereen, groot of klein, man of vrouw, wielerliefhebber of niet"-, dat de site van het BK vermeldt gelooft mijn dochtertje ook niet meer.
Dank u coca-cola, dank u Haacht, dank u fascistisch rotwijf …

Update
De firma Bevers is blijkbaar verantwoordelijk voor de verkoopsstanden en fascistische rotwijven.

Geen opmerkingen: