maandag, februari 05, 2007

Axl


Axl Peleman heeft een nieuwe plaat uit: "Dagget Wet".
Daarop zingt hij niet alleen in het Nederlands -sorry: Antwerps- maar ook over het Kiel.
Ik vind de titel "Het Kiel is een kleurdoos" wel héél -sorry éél- idealistisch klinken, maar dat blijkt ook de bedoeling.
In Gazet Van Antwerpen (artikel niet online) zegt Peleman:
"Ik heb op 't Kiel nooit anders geweten dan een multiculturele samenleving. Het heeft geen enkele zin om je daartegen te verzetten; je kan je energie beter steken in nadenken over hoe je dat in goede banen leidt. Ik ben fier op mijn roots. Ik heb op 't Kiel nooit het gevoel gehad dat ik aan eigenheid moest inboeten. Als ik Thor ga afhalen van 't school, zie ik mijn Marokkaanse buur die zijn kleine komt afhalen: die betaalt ook belastingen, ziet zijn zoon ook graag en probeert van zijn leven het beste te maken, zoals ik. De meeste mensen hebben het goed voor met de maatschappij: ze moeten niet worden afgerekend op een paar extremisten."

En nog meer cultuur: donderdag is Bart Moeyaert te gast in het cultuurcafé Nova. Hij komt er over zijn favoriete boeken vertellen. En dat is -zoals altijd in Nova- gratis.

Geen opmerkingen: