dinsdag, oktober 30, 2007

bereden patrouilles



Ik dacht daarnet al joggend in park Den Brandt even dat ik écht te diep was gegaan:
twee paarden voor me op het pad.
Bleek een bereden patrouille te zijn van de politie.
Twee weken eerder had ik er óók al gezien in het Vogelenzangpark aan de overkant.
Maar dat was op een zaterdag.
Ik dacht dat die twee agenten te paard verloren waren gereden en eigenlijk een match van Beerschot moesten gaan bewaken.
Maar niet dus.
Blijkbaar krijgen de parken in de zone 2020 systematisch bereden patrouilles.
Preventie?
Of omdat er meer overvallen (hoe veilig ben ik daar nog met mijn iPod?) zijn?

UPDATE:
Opgelost.
Volgens Het Laatste Nieuws (artikel niet online) zijn er al veel langer patrouilles te paard in de Antwerpse parken.
Alleen worden die dit jaar ook tijdens de herfst en winter voortgezet …

1 opmerking:

Anoniem zei

Die ruiters ben ik daar ook al tegengekomen.
Maar in dat park zie je wel meer surreële tafereeltjes, zoals op een late zomeravond een groepje doedelzakspelers die aan het oefenen zijn op een verlaten grasveld. Kippevel gewoon!!!