woensdag, april 08, 2009

Einde column


Net te horen gekregen dat Nova de laatste column niet zal publiceren.
Eén van de partners -ik weet zelfs niet wie- heeft zijn veto gesteld.
En dat betekent blijkbaar dat de tekst niet zal verschijnen.
"Zeer jammer", noemt de coördinatrice van Nova het in een mail.
En ik geloof haar ook.
Ik heb altijd een goede relatie gehad met hen.

Maar het betekent ook dat ik niet meer zal schrijven voor de wijkkrant.
Een blad dat enkel een "goed-nieuws-show" wil, kan onmogelijk geloofwaardig zijn.
De reacties die er hier op deze column kwamen, tonen hoé erg de frustratie leeft.
Als je dat bewust wil doodzwijgen, ben je heel verkeerd bezig.

Niet de schuld van de buurtwerkers, wel van sommige "partners".
Het zal de komende maanden een blad blijven met vrolijke stukjes over de clogging club, literatuurcafé's en een pannenkoekenbak.
Maar iets waar een groot deel van de wijk zich aan ergert, over spreekt en zorgen over maakt -staan jongeren om 1 uur 's nachts nog voor de lol op de hoek van een straat bij vriestemperaturen, of mogen we vermoeden dat ze misschien drugs dealen?- mag niet meer aan bod komen.
Da's een schande.
Ik wil ook het beste voor deze buurt.
Da's waarom ik er al 441 berichten over geschreven heb.
Héél veel daarvan bijzonder positief.
Maar steeds ook kritisch.
Omdat een wijk niets is met een goed-nieuws-show.

Doodjammer, maar slaapwel Nova brochure

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Zolang jij maar doorgaat met je blog ;o)

hilts zei

ni opgeven, blogmans.

Victoria zei

Heel spijtig! Vooral voor Nova zelf natuurlijk, want wij kunnen - hopelijk - van je colums blijven genieten via deze weg?
Btw: ik kan wel raden wie die 'partner' is...

Anoniem zei

Denk eraan buurtwerkers zijn ook partners.