woensdag, november 01, 2006

Queeny failliet


Ik ben in shock.
Babywinkel Queeny is failliet.
Het was door die zaak dat ik voor het eerst in de Abdijstraat kwam. En dat geldt vast niet enkel voor mij. Queeny stond -tot ver buiten het Kiel- zo'n beetje synoniem voor geboortenlijsten. En nu weet ik wel dat het niet de goedkoopste winkel was, maar ik heb de service (als we er bvb -zonder verder iets te kopen- de band van onze bugaboo lieten oppompen) er altijd onberispelijk gevonden.
Ik heb geen idee wat de reden is voor het faillissement. Maar in tegenstelling tot veel andere zaken op de Abdijstraat kan je niet zeggen dat Queeny niet investeerde of niet meeging met zijn tijd. Ook al was de winkel al een halve eeuw oud.
Zou de verkeersellende op het Kiel de doodsteek hebben gegeven?
Wie een koopje wil doen, kan er de komende vier dagen in elk geval nog terecht voor de faillissementsverkoop.

1 opmerking:

Anoniem zei

ja wij waren ook effe verschoten, niet goed snappend van hoe dat nu kan...
Maar goed, ik dacht het positieve aan het negatieve te koppelen en te profiteren van de fikse korting met het zicht op de sinterklaascado's voor mijn petekindje. Maar ik heb dat al opgegeven... toen ik deze morgen eens wou langs gaan stond er zowaar 50 man op de stoep (en in de huidige toestand van de abdijstraat is die stoep niet zo breed...) te wachten tot de volgende shift de winkel binnenmocht. Misschien probeer ik de laatste dag nog eens voor de restjes...