maandag, november 06, 2006

Schoonselhof



God wat is het fijn als je op een boogscheut van het Kiel naar fantastisch theater kan gaan kijken.
In Memoriam: locatietheater op de begraafplaats Schoonselhof.
Heel-dicht-op-je-vel-theater: zowel letterlijk (de acteurs spelen haast op de schoot van de 50 toeschouwers) als figuurlijk (ik hoorde achteraf twee vaders tegen de vader-rol-acteur vertellen over het verlies/ziekte van hun eigen kind). En ook al klinkt het nu niet zo: de toneeltekst was nog vaak grappig ook.
Maar zelfs al was het stuk shit geweest, dan nog was het zijn geld meer dan waard. Want je krijgt tegelijkertijd een unieke nachtelijke rondwandeling over een in maanlicht (het was gisteren volle maan) en kaarslicht badend Schoonselhof. Het was de eerste keer dat ik er kwam, maar ik keer snel ook nog eens bij daglicht terug. Man, man, man … wat een adembenemend mooie plek.

Daarna waren we zo verkleumd dat ik echt nood had aan een cultureel incorrect pak friet met stoofvlees en mayonaise.
En euh Hilts, ik had al een jaar eerder moeten luisteren: die frieten (maar zeker ook het stoofvlees) van "Amigos" in de Julius De Geyterstraat zijn inderdaad waarschijnlijk de lekkerste van het Kiel.

Ps: het stuk speelt ook vanavond nog om 19 en 21 uur. Als u snel bent, kan u misschien hier nog tickets bestellen.

Geen opmerkingen: