vrijdag, december 21, 2007

Adios tapas


Een klap voor wie graag lekker eet op het Kiel.
Het Centro Iberico -het Spaanse restaurant in de Hockeystraat- verdwijnt.
De uitbaters zien nieuwe investeringen niet zitten omdat in de buurt de straten een tijd opgebroken worden.
Dat schrijft Het Laatste Nieuws vandaag (artikel niet online).
Uitbaters Ivan en Aneta Enthoven verhuizen de zaak naar Sint-Job-In-'t-Goor.

Wel shocking in het artikel is de volgende quote van Ivan:
"De overgrote meerderheid van de klanten zijn trouwens Belgen.
Voor alle duidelijkheid: ik ook, ondanks mijn donkere uiterlijk.
Toen ik de zaak in 2004 overnam, had ik nog nooit Spaans gekookt
"

En ik al die tijd maar denken dat ik in een authentieke Spaanse enclave op het Kiel mijn glas cava zat te drinken.
Tssss …
In de plek van het Centro zou een café komen.
Maar het moet al een fantastische hippe tent worden, vooraleer het dit verlies kan goedmaken.
(pinkt een gastronomische traan weg)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Van deze plaats een fijne kerst en een liefdevol nieuwjaar gewenst.

groetjes

Anoniem zei

Ach niet getreurd... het restaurant zal vervangen worden door een
-pitta zaak (met mooi kader)
-telefoonwinkel (met véééél kotjes)
-groentenstalletje (met hallal vleestoog)

Gezien de oppervlakte van het pand wordt dit hoedanook een project voor de meer gevorderde ondernemer.

Ach ja, als we er maar om kunnen lachen he
Ik alvast wel... volgens mij is het kiel het stadsdeel met de grootste hoeveelheid "groentsel" op straat.