donderdag, september 01, 2005

Axl Peleman leest


We moeten daar niet flauw over doen: een echt bruisend cultuurleven heeft het Kiel niet.
Cultuurcafé De Rits probeert daar iets aan te verhelpen. Ze waren zo vriendelijk om me hun programma voor september te mailen. Het opvallendste daarin: Axl Peleman kan lezen.
En hij komt daar zelfs over vertellen. Bassist Peleman komt voor één keer niet over zijn favoriete platen, maar over zijn favoriete boeken vertellen. Ik gok Jack Kerouac en zijn maatje Rick de Leeuw uit De Laatste Show.
Ik was van plan om te gaan kijken. Tot ik de datum en het uur zag. Donderdag 15 september om 20.30 uur. Da's nu net het moment dat er op het Kiel nog héél andere cultuur te proeven valt.
Maar wees gerust: ik kom op een ander moment nog naar het cultuurcafé. Als Beerschot tenminste niet het hele jaar Europees blijft voetballen (kuch, kuch).

Geen opmerkingen: