dinsdag, november 01, 2005

Bumperbeurs


Het leek me wel leuk: de boekenbeurs op een dikke 5 minuten wandelen van mijn deur.
Want die beurs: da's puur jeugdsentiment.
Elk jaar ging ik er met mijn ouders naartoe.
Elk jaar mocht ik er (minstens) één boek kiezen.
En meestal ging ik met iets dik van uitgeverij Lemniscaat weer naar huis.

Maar na vanavond is mijn enthousiasme al wat getemperd.
Na een lange lange dag werken, belandde ik in een nóg langere file.
Die voor de Bumperbeurs.
Want ook al was het vanavond nog maar de vooropening: de Boekenbeurs lijkt het begrip "genodigden" erg breed te interpreteren.
Ik ben zelf ook 1 keer naar die vooropening geweest, en geloof me: het is er NOG drukker dan op een normale beursdag.
Jean Bosco Safari leek daardoor in elk geval niet afgeschrikt.
Terwijl ik vloekend in de file stond, zag ik hem -in mijn achteruitkijkspiegel- keurig staan aanschuiven voor de beurs.

Of misschien wilde Safari gewoon alvast een goed plekje bemachtigen voor wanneer Kim -Sex and the City- Cattrall dinsdag haar boek komt signeren op de beurs.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

files? dan vergeet je de parkeerproblemen nog... wij hebben 5 jaar op de Camille Huysmanslaan gewoond...

Anoniem zei

ik passeer veel te regelmatig met de fiets, en dat fietspad is dan ook volledig onvindbaar tussen alle bezoekende mensen ...
Het is alleen echt gevaarlijk als de mensen buiten wandelen en *recht* naar dat zebrapad gaan, zonder op voorbijfietsend wild te letten. Enthousiast bellend, maar dat helpt niet. Ik heb gelukkig goede remmen ;-)

Ik ben dan nog eens een ongelooflijke boekenwurm. Maar de boekenbeurs kon me nooit echt bezielen. Te druk, te duur ? Het boekenfestijn daarentegen, jaaaa ;-)