vrijdag, april 14, 2006

Tir


Veel aandacht in de kranten vandaag voor de opening van het winkelcentrum Den Tir. Gazet van Antwerpen wijdt er zelfs zijn opiniestuk aan.
"Stadsvernieuwing is vaak een werk van (heel) lange adem", schrijft Kurt Tuerlinckx. "Donderdag konden we dat nog eens vaststellen bij de opening van Den Tir, het nieuwe winkelcentrum in de zuidrand van Antwerpen. Ruim tien jaar geleden werd het initiatief gestart om het Kiel nieuwe impulsen te geven. Een wijk met een roemrijk verleden dat stilaan op de terugweg was geraakt. Vooral bij gebrek aan investeringen, zowel in het openbaar domein als in nieuwe bouwprojecten. …
De basis voor het Kiel nieuwe stijl is gelegd, het zijn nu de bewoners zelf die moeten voortbouwen aan hun wijk zodat het feestgevoel dat gisteren in de Abdijstraat en omgeving heerste, de komende jaren blijft voortduren. En dat kan pas als mensen zich goed voelen in hun buurt. Leegstaande gebouwen of straten die er slecht bijliggen zorgen daar dus niet voor.
"

En die bewoners deden de voorbije dagen in elk geval flink hun best. Het viel op hoeveel er op hun paasbest gekleed bij liepen. Helemaal opgetut voor een dagje "Den Tir". Een hele buurt nieuwsgierig en een beetje trots.

Mijn vrouw ging donderdag ook al meteen kijken. Ze had zin om er iets in het Grand Café te gaan drinken, maar dat kon niet omdat de vips -politici, journalisten en projectontwikkelaars- daar verzamelen hadden geblazen. In een sms'je door haar ook wel eens "die stomme kostuums" genoemd.

Maar niets kan tippen aan mijn ontgoocheling toen ik daarnet na mijn werk een kijkje ging nemen in Den Tir. Maanden had ik er naar uitgekeken. mijn winkel eindelijk op wandelafstand. De keten waar meer dan de helft van mijn kleerkast vandaan komt, om de hoek. Nu blijkt dat deze H&M helemaal geen mannencollectie heeft. Aaaaaaaargh!!!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

wij dachten hetzelfde

www.hetkielblogt.be zei

@jan: "wij dachten hetzelfde" over
- "stomme kostuums"
- "h&m"
- "als de opinieschrijver van GVA" ?

Anoniem zei

En mijn vrouw zei nog net: nu heb je geen enkele reden meer om nog in die trainingspakskes te blijven rondlopen.

Anoniem zei

over de h&m dus ;-)