woensdag, mei 17, 2006

Opstootje


Het blijft rommelen tussen de Antwerpse politie en de allochtone jongeren op het Kiel.
Na de molotov cocktail en de strubbelingen van de voorbije dagen was het gisterenavond wéér prijs.
Dit keer kwam het tot een conflict op de trappen van het Museum voor Schone Kunsten op het Zuid. Dat schrijft Gazet van Antwerpen (artikel niet online) vandaag.
De versie van de Kielse jongeren is dat ze ongemeen hardhandig werden aangepakt na een klacht over nachtlawaai. "Ik kreeg vijf politiemensen op mij", zegt Jouhri Abderrahim (26) in de krant. "In de combi kreeg ik nog meer slaag. … Ik ben daarna met verschillende kneuzingen naar het ziekenhuis gegaan. Ik dien een klacht in bij Interne Zaken van de politie."
De politie beweert dan weer dat de jongeren zich erg agressief gedroegen. "Zij trokken hun T-shirts uit en daagden de politie uit", zegt de woordvoerder. "Eén van hen was trouwens dronken".

Geen opmerkingen: