donderdag, februari 09, 2006

groen


Stoep2
Kijk, ik ga er niet over zeuren.
Ik ben in weze vóór groen op straat.
En zo vaak passeer ik niet door deze Camille Huysmanslaan (link naar kaartje).

Maar of groen op straat nu meer dan 2/3 van de stoep moet innemen?
De eerste keer dat ik er passeerde dacht ik dat de bewoners van dit huis hun planten om één of andere reden net die namiddag op de stoep hadden gezet.
Hoewel ik daar ook niet meteen een reden voor kon bedenken.
(de planten water geven misschien? of: onze planten zien graag het verkeer passeren op de Camille Huysmanslaan? of: wij geven onze planten een vrije opvoeding ... als ze op de stoep willen staan, dan gáán ze op de stoep staan)
Maar het was geen toeval.
Die planten staan er élke dag.
Wel twintig potten.
Zou het misschien kunnen dat de buren -waar dat "te koop" bordje uithangt- niet graag planten zien?

Ps: Vanavond is het toch weer niets op televisie, dus ga gezellig luisteren naar Stanny Crets die over zijn favoriete boeken vertelt in cultuurcafé Nova. Even gratis als uw tv en het begint ook na het nieuws (om 20.30).

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wij woonden 5 jaar in de straat van die vriendelijke mevrouw die haar planten op de stoep zet.
Op een stoep van 4 meter breed stoort het niet, vind ik.

www.hetkielblogt.be zei

Da's waar: je kan er nog makkelijk passeren.
(als je tenminste niet met een Hummer over het voetpad moet)
Maar een beetje raar is het toch wel hé?
Vindt die lieve mevrouw haar stoepjungle mooi?
Of heb je er nooit mee gesproken?

Anoniem zei

ik woon er nu 3 jaar, en ik denk als je met ne kinderwagen wil passeren, je toch op 't fietspad moet gaan ... kan toch ni de bedoeling zijn ?