dinsdag, januari 03, 2006

Krot gezocht


Toevallig kwam ik dit weekend een allochtone politica tegen terwijl ik bij bakker Zahnoun in de rij stond voor koekjes.
De conversatie -we kennen elkaar een beetje- ging ongeveer zo:

Zij: "Woon je hier in de buurt?"
Ik: "Ja hier vlak achter de hoek. Sinds een half jaar ongeveer."
Zij: "En valt het mee?"
Ik: "Absoluut. Aanrader."
Zij: "Ik kom hier ook graag. Het is leuk om te winkelen. Ik ben al een tijd aan het zoeken naar een huis. Maar vind niks."
(waarop mijn vrouw): "Allé. Zó moeilijk is dat toch niet op het Kiel. Er staat veel te koop. De prijzen zijn niet te hoog."
Zij: "Nee, nee. Maar al mijn vrienden wonen in de Tentoonstellingswijk (nvdr: het enige poepchique deel van de wijk). Ik zoek al máánden iets op de Jan Van Rijswijcklaan. Maar de prijzen zijn daar zot. En je vind er dus écht geen krot meer dat je nog kan opknappen hé."

Het leven van een allochtone politica kan hard zijn.

Ps: en ja u mag raden wie ik tegen het lijf liep.

1 opmerking:

Anoniem zei

Talhaoui zeker?
1) de Tentoonstellingswijk is niet 'poepchique'. Wij hebben daar 4 jaar op een heel mooi, ruim appartement gewoond tegen een heel schappelijke prijs.
2) als je denkt dat je op de Jan Van Rijswijcklaan nog een krot kan kopen, wil dit zeggen dat je compleet geen voeling met de wijk hebt.

Is uw vriendin politica te mooi om tussen de andere allochtonen te komen wonen? Wij komen elke dag tot de vaststelling dat naar het Kiel verhuizen de beste beslissing was sinds jaren...

hilts