maandag, september 25, 2006

Blauwtje lopen (het kiel kiest 5.0)



Vandaag een blauwe Kielenaar op de districtsraadslijst …
Dries Laenen: 24ste op de VLD-lijst.

Hoe lang woon je al op het Kiel?
"Reeds 12 jaar woon ik in Antwerpen, waarvan 6jaar op ’t Kiel"
Wat doe je in het dagelijkse leven?
"In het dagelijkse leven baat ik een videotheek uit in het centrum van Antwerpen en ben ik secretaris van de winkeliers vereniging Kammenstraat United"
Wat is je favoriete winkel in de wijk?
"Om te winkelen, verkies is de plaatselijke middenstanders"
Waar ga je iets drinken/hapje eten in de buurt?
"‘k ben niet zo’n café loper en als ik ’s avonds na het werk iets wil eten, zijn al de eetgelegenheden al gesloten"
Wat is de grootste troef van het Kiel?
"De grote troef van ’t kiel? Zijn bewoners natuurlijk"
Wat is het grootste gemis?
"Wat meer buurtwinkels in een wijk die toch iets properder mag"
Noem twee heel concrete dingen die je voor deze wijk zou willen realiseren in de districtsraad?
"’t Kiel nog aantrekkelijker maken voor zijn bewoners en bezoekers, zodat iedereen hier met plezier kan komen winkelen en zich ontspannen"
Persoonlijk mis ik een leuk -wat jonger- café met terras op het Kiel (denk aan het Zeezicht op Zurenborg, de cafés op het Mechelseplein of de Entrepot du Congo op het Zuid). Is er iets dat je kan doen in de districtsraad om deze wijk aantrekkelijker te maken voor mijn potentiële cafébaas?
"In de buurt van ’t Kielpark moet er wel ergens een plaats beschikbaar zijn, waar iedereen rustig iets kan gaan drinken in een groene omgeving"

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooie gezegd van onze liberale vriend.. Maar waarom dan een videotheek in het centrum van Antwerpen en niet op het Kiel?
Erg consequent is de heer laenens dan ook niet..; .

Anoniem zei

Jammer dat Groen Anoniem wil reageren op Patje en Blauw en nog niet eens over de juiste informatie beschikt.

Ik kan meedelen dat Ik Antwerpen in mijn hart draag, 9 jaar winkel in Antwerpen Noord, 7 jaar winkel in Antwerpen centrum en reeds meerdere jaren op wonende op't Kiel. Antwerpen is groter dan alleen maar de wijk ST-Andries, vanwaar onze anonieme groene schrijver komt. Wie weet open ik wel de geschikte Kielpub op 't Kiel :-)

www.hetkielblogt.be zei

@dries:
ivm dat laatste
je gratis advertentie-ruimte op hetkielblogt staat al klaar!
hell: ik kom zelfs het belang aftrekken en schilderen in die pub als 't moet ;-)

www.hetkielblogt.be zei

oeps typo:
ik bedoel natuurlijk "het behang aftrekken"
"het belang aftrekken" lijkt me héél vies :-)))

Anoniem zei

Groene "vriend" als je niks nuttig kan schrijven, kun je dan niet beter wat verdraagzamer zijn? Heb de indruk dat een paar mensen van Groen dan niet echt zijn "verdraagzaam" of is dat de gewoonte bij jullie om andere mensen dictator en/of fascist te noemen?