donderdag, september 28, 2006

VB (het kiel kiest 7.0)


Democraten als we zijn, laten we iedereen aan het woord.
Zelfs al wilde de kandidaat van het Vlaams Belang aanvankelijk zélf niet. "Ik heb een nagenoeg 'Groen! site' ontdekt en hoegenaamd niets over alle andere partijen", schreef Frank Reniers in zijn mail. "Kan u mij enige verduidelijking bezorgen?" Pas nadat ik hem op het hart drukte dat het groen op deze site enkel een esthetische keuze is, en geen politieke, wilde hij wél. En het wordt een traditie, maar ook Frank Reniers liet de laatste vraag onbeantwoord.

• Hoe lang woon je al op het Kiel?
"Ik woon sinds mensenheugenis op het Kiel, meer bepaald reeds 50 jaar"
• Wat doe je in het dagelijkse leven?
"In het dagelijks leven ben ik ingenieur op rust. Tijdens de laatste 10 jaar van mijn actieve leven, was ik echter omgevormd tot logistiek verantwoordelijke in een vrij groot Amerikaans chemisch bedrijf"
• Wat is je favoriete winkel in de wijk?
"Geen specifieke favoriete winkel. Ondanks de teloorgang van onze Abdijstraat, probeer ik toch nog zoveel mogelijk op het Kiel te kopen"
• Waar ga je iets drinken/hapje eten in de buurt?
"Ook hier geen specifieke voorkeur. Een snackje kun je, tijdens het winkelen, op verschillende plaatsen verorberen. Voor speciale gelegenheden wordt het moeilijker een restaurant op het Kiel te vinden. Ook voor een natje zijn er verscheidene mogelijkheden maar toch heb ik hier een lichte voorkeur voor café Sport op de Boomsesteenweg"
• Wat is de grootste troef van het Kiel?
"(Germinal)-Beerschot"
• Wat is het grootste gemis?
"Een gezellige, propere winkelstraat waar mensen van heinde en ver naartoe komen m.a.w. de Abdijstraat wordt terug de Meir van het Kiel en hier is meer voor nodig dan een heraanleg en de bouw van een gloednieuw shopping center"
• Noem twee heel concrete dingen die je voor deze wijk zou willen realiseren in de districtsraad?
"De districtsraad gaat alleen over apolitieke onderwerpen, zoals aanleg van straten, jeugd- en seniorenbeleid, pleintjes etc... maar desondanks kan ik hier toch twee prioriteiten stellen: eerst echte inspraak voor de bewoners (desnoods via enquètes) en ten tweede het gebouw van de huidige jeugherberg omvormen tot een senioren, annex cultureel centrum"

Geen opmerkingen: