dinsdag, september 26, 2006

Patrick (het kiel kiest 6.0)



De volgende kandidaat komt mij vaag bekend voor.
Patrick Janssens is lijstduwer op de SP.A-lijst voor het district.
(helaas vergat ook hij op de laatste -voor deze kiezer nochtans belangrijkste- vraag te antwoorden)

Hoe lang woon je al op het Kiel?
"Sinds 1984"
Wat doe je in het dagelijkse leven?
"Ik ben burgemeester van antwerpen en vlaams parlementslid"
Wat is je favoriete winkel in de wijk?
"Ik maak daar liever geen onderscheid in. Ik vind het vooral belangrijk dat de Abdijstraat terug gaat heropleven dank zij de heraanleg en het shopping center van de Tir. Laat ons zeggen dat ik verzot ben op de ijsjes van de Pinguin"
Waar ga je iets drinken/hapje eten in de buurt?
"Dat doe ik om eerlijk te zijn eerder in het centrum van de stad hoewel een pint in café Change na een thuiswedstrijd van Beerschot nooit weg is. Ik ga ook wel eens iets eten in Centro Iberico in de Hockeystraat. Excellente tapas!"
Wat is de grootste troef van het Kiel?
"Dat het zo’n sterk wijkgevoel heeft. Het Kiel ligt wat afgezonderd van de rest van district Antwerpen en daarom hebben we zoiets van ‘wij tegen de rest van de wereld’. Bovendien veel scholen, goede verbindingen en veel investeringen de laatste jaren"
Wat is het grootste gemis?
"Ik mis vooral in het stuk tussen de VIIde Olympiadelaan en het Kielpark gezellige pleintjes en wat buurgroen. Gelukkig is nu de parking van het stadion open als speelterrein maar dat is eigenlijk niet voldoende"
Noem twee heel concrete dingen die je voor deze wijk zou willen realiseren in de districts- of gemeenteraad?
"De heraanleg van het Kielpark tot een modern park dat beter aansluit bij de buurt. We moeten ook meer inspanningen doen inzake veiligheid (meer wijkpolitie) en propere straten (strenger voor vervuilers en meer veegploegen)"

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Tiens, ik dacht dat Patje geen inwoner meer van het Kiel was. Zou ergens wonen op een loft op de St. Pietersvliet met een zekere S.S...

www.hetkielblogt.be zei

Et alors …
Iemand die de voorbije 22 jaar op het Kiel woonde en toevallig ook nog eens burgemeester van deze stad is, wil ik wel graag horen over deze wijk.

Anoniem zei

die foto...
da's toch geen uzi die op hem wordt gericht (of hoe heten die dingen?)

Anoniem zei

@ anonymous: ge moet uw bronnen wat beter checken als ge zo'n belachelijke dingen (anoniem dan nog) komt rondstrooien, want het forum van jürgen verstrepen (daar staat wel meer van die rommel) valt volgens mij niet onder de noemer 'betrouwbare journalistiek'!

Anoniem zei

Een werknemer van de burgerlijke stand was zo moedig om mij het scherm eens te tonen.... De Patrick is ook gaan lopen van het Kiel....

Ben blij dat ik ook gaan lopen ben... al dat geforceerde goede nieuws hier...

En ja, ik was er niet goed van dat Patrick het ook aftrapte maar "de mensen niet zou vergeten"... WALGELIJK

een ontgoochelde ex-spA-stemmer

www.hetkielblogt.be zei

@anonymous:
"al dat geforceerde goede nieuws"

Ik denk dat je met oogkleppen op leest. Er kan geen overval of incident passeren, of dat komt óók op hetkielblogt.be
Maar toegegeven: als ik hier een lekker restaurant vind, mijn dochter zich amuseert in haar kleuterschool, of ik verrast ben dat er nog altijd leuke winkels te vinden zijn op de Abdijstraat, …, dan schrijf ik dat óók.

Anoniem zei

@ anoniem: doe ons dan een plezier en blijf weg met je negatief, verzuurd gedoe.
Ik hoef niet per se kommer en kwel te lezen want er is al ellende genoeg in de wereld. Als ik slechtgezind wil worden, kijk ik gewoon naar het lijsttrekkersdebat op canvas met filip de winter, zoals enkele dagen geleden.
Ik kijk echter altijd wel uit (zoals heel veel mensen hoop ik) naar dat 'geforceerde goede nieuws hier'.
@ kielse blogger: keep up the good work!

Anoniem zei

@ Allen,

ik ben niet van plan terug te meppen hoor, doch even wel de volgende feitjes....

-er wordt hier met geen woord meer gerept dat Patrick ook gaan lopen is van het Kiel. Ja, ik vond en vind dat erg. Jullie gaan hier nogal vlotjes over vind ik.

-Ja, ik ben ontgoocheld. Ik heb het Kiel zien veranderen. Ik heb de straat qua bewoners totaal zien veranderen op nog geen 10 jaar.

Heb ik problemen met mulitculturaliteit? Neen potdomme natuurlijk niet, maar dat was er niet meer in mijn straat. Mijn kinderen waren de enige "witte" kindjes nog.

Aub voor we gaan schieten, neen, ik kijk niet neer op andere kindjes, maar ja, ik vond het erg dat we het enige jonge witte gezin waren in mijn straat.

Dus ja, huis verkocht op het Kiel en in Kontich een nieuw huis gekocht. Bevolking qua samenstelling veel redelijker samengesteld. Ja, om de hoek woont ook Abdelkader en ja, op het wijkfeest was zijn familier erbij. Maar ik kon ook weer de hand schudden van een Eddy, een Tom een Wim en onze kindjes speelden weer met een Jens, een Lauren enz.

Als er niks gebeurt, is Kiel binnen 5 jaar het nieuwe Stuivenberg...

www.hetkielblogt.be zei

@anonymous:

stuur je me eens een mail …
Ik zou je via die weg graag een paar dingen willen vragen
als dat kan natuurlijk?

antwerpenkiel@yahoo.com

merci …