woensdag, september 27, 2006

overvallen


Pas nu gehoord, maar blijkbaar stond het maandag ook al in Gazet van Antwerpen (artikel niet online): dit weekend zijn twee zaken in de Tentoonstellingswijk overvallen.
Frituur "De Vest" op de Camille Huysmanslaan was vrijdagavond al aan de beurt. Een gewapende en gemaskerde man viel er binnen en eiste de inhoud van de kassa.
Eén dag later zelfde verhaal in de kleine GB in de Vlaamsekunstlaan. Maar dan met drie daders. Opnieuw gemaskerd, maar dit keer gewapend met twee pistolen en één mes. Ze gingen aan de haal met de inhoud van de kassa. Doordat één van de daders stond te zwaaien met zijn mes, raakte één van de twee aanwezige werknemers licht gewond.

Vooral dat laatste vind ik heel erg. Ik kom af en toe wel eens in die GB, en ik weet dat er daar een onwaarschijnlijk vriendelijke jongen achter de kassa staat tijdens het weekend. Type: bijna te zacht voor deze wereld. Als ik er in de rij sta te wachten, vind ik het al zo erg dat al zijn sympathieke gebabbel zo vaak op de botheid van klanten botst. Het is echt de laatste winkelbediende die je zo'n overval toewenst. Hopelijk pakken ze de kl***z*kken snel en laten ze hen een jaartje winkelrekken vullen en frietvet verversen.

Geen opmerkingen: